Verdens bedste markedsføringstip
I 2008 skrev jeg min første bog. – Den har i dag status af bestseller og har givet et pænt overskud. – Så myten om, at man ikke kan tjene penge på fagbøger, kan jeg godt aflive.
Men jeg gjorde også noget rigtigt. Jeg lavede aktiv markedsføring for min bog. Min hjemmeside blev optimeret til salg af bogen, der blev kreeret en folder, produceret dedikerede visitkort osv. Der blev lavet PR, og det lykkedes at komme i fem radioprogrammer, mange aviser, magasiner, ugeblade osv.
Via min egen markedsføring fandt nye medier frem til mig, og på den måde rullede bolden sikkert videre og skabte endnu mere omtale.
Mit største udkomme af alle anstrengelserne viste sig i mit firma. Her gav bogudgivelsen og markedsføringen det største boost, man kan forestille sig. Jeg blev kendt og anerkendt og fik dermed skabt en efterspørgsel, som jeg ikke havde haft mulighed for at fremkalde uden bogen som platform.
Når man skriver en bog, bliver man taget alvorligt og ofte betragtet som en kapacitet på det område, man har skrevet om. Jeg kender ikke andre måder, hvorpå man så hurtigt kan ”blive noget” i andres øjne.
På mine kurser og under mine for
edrag sagde jeg nogenlunde de samme ord - før og efter bogudgivelsen – men ordene blev taget langt mere alvorligt, efter at de var skrevet ned i en bog.
Det er også en livgivende følelse at kunne give en bog, man selv har skrevet, til nuværende eller potentielle kunder. Udleverer man en flot folder eller brochure - føler folk ofte, at de bliver prakket noget på. - Giver man dem en bog, er de næsten ved at gå i knæ over den ære, man viser dem.
Det er et stort arbejde at skrive en relevant, gennembearbejdet bog, og det koster også at få udgivet og markedsført – men er det gjort professionelt, udebliver belønningen ikke!
- Og fornemmelsen af at være noget særligt - fordi jeg kunne tage mig sammen til at nedfælde min viden i en bog – skal man ikke forklejne. Det er bare dejligt – så jeg har lige skrevet en bog mere!